Bij Lucy Lane in Den Bosch zijn ze overtuigd dat je geen ‘dedicated fashion follower’ hoeft te zijn om stijl te hebben. Je vindt de Bossche boetiek in de Kruisstraat achter een pittoreske gevel met glas in lood. Eenmaal binnen voel je een vleugje ‘clean’ uit Scandinavië en een vleugje ‘elegant met een twist’ uit Parijs… Sylvie van den Eng (24) werkt hier inmiddels anderhalf jaar als sales assistent en rechterhand van eigenaresse Zygi Dehaes.
Kruispunt
Sylvie: “Toen ik op zaterdag bij Lucy Lane werkte, tijdens mijn studie Food Innovation aan de HAS Hogeschool in Den Bosch, ontdekte ik hoe leuk de retail eigenlijk is… In lijn met mijn studie ging ik toch aan de slag bij Sligro. Maar toen ik daar eenmaal achter mijn bureau zat, miste ik de fijne, stijlvolle werksfeer van Lucy Lane… Het was een kruispunt. Want toen eigenares Zygi mij vroeg voor de rol van sales assistent, twijfelde ik. Zou ik gelukkig worden van alleen het verkopen? Gelukkig was Zygi bereid om mee te denken. Het werd al snel duidelijk dat ik me ook achter de schermen mocht ontplooien. Die mix van taken houdt het uitdagend. De winkel voelt zowat als mijn eigen bedrijf!”
Styling
“Al onze medewerkers hebben naast hun job nog een eigen onderneming, of één gehad. Dat vind ik prettig, want het geeft inspiratie. Styling is bijvoorbeeld een belangrijk onderdeel van Lucy Lane. Je kunt mij dan ook echt blij maken als een klant een outfit zoekt voor een nieuwe baan of belangrijke presentatie… De meesten hebben wel degelijk een doel voor ogen, ook al menen ze alleen maar ‘even te komen kijken’. Dat doel, daar probeer ik achter te komen...”
Door de ogen van de klant
“Een trucje dat wij hier toepassen, is dat we elke dag bij binnenkomst het pand bekijken door de ‘ogen van de klant’… Of de ogen van onze ‘Lucy’s’, zoals we ze noemen… Wat kan er beter/gezelliger/mooier? Die mindset drukt Zygi ons echt op het hart.”
Kleine veranderingen
“Sinds ik een traineeship bij CUBE heb gevolgd, ben ik mijn werk zowaar nog leuker gaan vinden. Het heeft me verbaasd hoe je met kleine dingen een groot verschil kunt maken. Door de houding van de klant te spiegelen, bijvoorbeeld, creëer je vertrouwen. Ik houd ervan om daar bewust mee bezig te zijn. De dag na de training waren we met het team alle elementen van CUBE ook meteen aan het toepassen. Helemaal trots! Haha.”
Sylvie volgde bij CUBE de traineeship ‘De Klantspecialist’ en is nu begonnen met de traineeship ‘De Leider’. “Ik ben nu dan wel een soort rode draad in het team, maar ik wil nu ook gaan ontdekken hoe we Lucy Lane naar de volgende fase kunnen brengen en welke rol ik daarin heb – denk aan het finetunen van de inkoop. Ik zou de klanten in elk geval niet kunnen missen!”
Fotografie: Creative Studio Qoia
Komentáre